Millennials

Jongeren tussen 19 en 25 jaar

Binnen het Humans of Today-onderzoek zijn Millennials de mensen tussen 19 en 25 jaar die niet werkend zijn.

Liefhebbers van festivals, films en series

Van alle lifestages zijn Millennials de personen die het meest en het liefst naar de bioscoop gaan. Ook gaan ze graag naar festivals. Thuis kijken ze graag naar films of series die niet-betalend zijn. Dit is de top 3 favoriete activiteiten van Millennials:

  • 46% Naar de bioscoop gaan (index 129)
  • 37% Gratis films of series kijken (index 152)
  • 36% Naar festival gaan (index 249)

Drivers

Millennials gaan graag naar een festival. Hierin zijn exclusiviteit (index 157) en ontspanning (index 122)  en de interactie met vrienden (index 149) cruciaal. Ook de weersomstandigheden zijn belangrijk bij het bepalen of ze al dan niet een festival bijwonen (index 164).

Millennials hebben de voorkeur voor bioscoop als activiteit omdat er geen afleiding is (index 162), er een groter scherm (index 170) en beter geluid (index 139) aanwezig is. Ook de intensere beleving is een belangrijke reden voor hen om naar de bioscoop te gaan (index 137).

Naar niet-betalende films en series (Torrent, Popcorn Time, …) kijken doet 74% omdat het budgetvriendelijk (index 149). Bij televisiekijken is voor 72% de belangrijkste reden dan weer dat dit een activiteit is dat ze altijd kunnen doen (index 130) en makkelijk te combineren is met andere activiteiten (index 175).

Een film gaan zien in de bioscoop doet 35% samen met zijn partner (index 134) of met vrienden (index 119). 31% van de ondervraagde Millennials is een week tot 1 maand geleden naar de bioscoop geweest (index 196).

Wat was de gelegenheid van je laatste bioscoopbezoek?

  • Eerste date (index 403)
  • Leuke uitstap met vrienden (index 143)

Leading Edge Consumers

Leading Edge Consumer is de benaming binnen het GfK Consumer Life Panel voor mensen die een passie hebben voor iets, early adopter en influencer zijn. Zij gaan als eerste producten gaan testen, gaan kopen en anderen hierdoor beïnvloeden. 15% van de Belgische bevolking behoort hier toe.

Eenderde van de Millennials is een Leading Edge Consumer (index 194). Dezelfde Leading Edge Consumers zijn de frequente cinemagangers die minstens 1 keer per maand gaan (index 263).

Hoewel Millennials een kleiner budget ter beschikking hebben, spenderen zij voor FMCG-producten maar liefst 61% van het budget  aan A-merken en slechts 23% gaat naar white labels.

Global Consumer Value Types

We vinden Millennials vooral terug onder de value types “Achievers” en “Hedonisten” en “SocialRationals”. Achievers zijn steeds op zoek naar nieuwigheden en plezier zelfs in alledaagse producten (index 125). Ze vinden virtuele relaties met mensen en locaties even waardevol als fysiek contact (index 127). Hedonisten hechten meer waarde aan het van dag tot dag leven en willen zich gewoon amuseren en genieten van het leven. SocialRationalists zijn zich dan weer erg bewust van de omgeving en maatschappij en vinden gelijkheid erg belangrijk.