Gen Z

Jongeren tussen 15 en 18 jaar

Binnen het Humans of Today-onderzoek zijn de mensen tussen 15 en 18 jaar die niet werkend zijn benoemd als Gen Z.

Altijd op zoek naar nieuwigheden

Verrassend is dat Gen Z sterk vertegenwoordigd is in de groep ‘Achievers’ (index 172), een van de ‘Global Consumer Values’ van GfK. Achievers zijn steeds op zoek naar nieuwigheden en plezier zelfs in alledaagse producten (index 125). Ze vinden virtuele relaties met mensen en locaties even waardevol als fysiek contact (index 127).

Ambassadeurs van A-merken

Ze houden ervan om producten te kopen van prestigieuze merken (index 178) en ze zullen ook anderen vertellen en willen beïnvloeden over de producten en diensten waar ze zelf erg achter staan (index 113).

Leading Edge Consumers in de bioscoop

In het GfK Consumer Life Panel spreekt met van de Leading Edge Consumers. 15% van de Belgische bevolking behoort hier toe. In deze categorie vinden we de influencers en de trendsetters terug. Het zijn deze gepassioneerde mensen die als eerste producten gaan testen, gaan kopen en anderen hierdoor beïnvloeden.

Binnen deze groep is Gen Z oververtegenwoordigd met een index 143 (21%).

Dezelfde Leading Edge Consumers vinden we terug in de bioscoop als frequente cinemagangers die minstens 1 keer per maand gaan (index 263).